Урок_2:
Тема уроку: Програмний проект і файли, що входять до його складу. Створення найпростішого проекту, його компіляція, збереження, виконання. Запис програми засобами середовища програмування. Поняття форми, елементакерування, події, обробника події. Редагування коду обробника події.
будь-який файл із програмним кодом. Кількість таких модулів не обмежена. Один
модуль може бути вкладений в інший, тобто застосовується багато- ієрархічна структура
модулів. Модулі можуть групуватися в пакети.
Для використання одного модуля з іншого його потрібно підключити (імпортувати) в
цей модуль. Можна використовувати модулі як розроблені самостійно, так і наявні у стандартній
бібліотеці мови. Один із модулів є головним, з нього запускається проект на виконання.
Щоб запустити один модуль з іншого, його необхідно підключити до останнього
(імпортувати).
програми в об'єктно-орієнтованому середовищі програмування. Незважаючи на зручності інтерактивного режиму роботи при написанні програм на Python, зазвичай потрібно зберігати вихідний програмний код для подальшого використання. У такому випадку підготовлюються файли, які передаються потім інтерпретатору на виконання. По відношенню до інтерпретованих мов програмування часто вихідний код називають скриптом. Файли з кодом на Python зазвичай мають розширення .py.
меню слід вибрати команду File → New Window (Crtl + N), відкриється нове вікно. Потім
бажано відразу зберегти файл (не забуваємо про розширення py). Після того як код буде
підготовлений, знову збережіть файл (щоб оновити збереження). Ну і нарешті, можна
запустити скрипт, виконавши команду меню Run → Run Module (F5). Після цього в
першому вікні з'явиться результат виконання коду. (Примітка: якщо набирати код, не
зберігши спочатку файл, то підсвічування синтаксису буде відсутнє.)
Щоб написати програму у Python, яка відкривається у власному вікні, потрібно
використати модуль tkinter.
Ми з вами навчимося створювати програми, які будуть мати свій власний графічний
інтерфейс мовою програмування Python.І почнемо із поняття форми.
зокрема кнопки, поля, написи, меню та інше. Зазвичай, форми представляють собою
звичайні програмні вікна, в яких будуть відображатися вищезазначені елементи.
Для кожного з елементів керування користувач може передбачити деяку подію.
(клацання або подвійне клацання кнопкою, перетягування об’єкта, наведення курсору на
об’єкт тощо). Для кожної події користувач може передбачити різні способи реагування
на них, що вимагає вже написання програмного коду за допомогою мови програмування.
Отже, подія — це характеристика об’єкта, яка вказує, на яку дію користувача може
реагувати об’єкт. З будь-якою подією можна пов’язати певні операції оброблення даних. Для цього пишуть підпрограму мовою програмування. Для кожної події, яка обробляється, складається окрема підпрограма (програмний код).
Окрім напису, який є статичним об’єктом вікна графічної форми результату
виконання програми мовою Python, можна використовувати об’єкти — елементи
керування, які можуть «реагувати» на деякі події.
показу або введення даних, виконання дій або полегшення роботи: текстові поля, списки,
перемикачі, кнопки, прапорці тощо.
може виконати, то події — зовнішній вплив на елемент керування, на який цей елемент
може реагувати. Тому елемент керування умовно можна описати формулою:
Елемент керування - властивості {стан) + методи (дії) + події (зворотні зв'язки)
Виділяють такі три основні типи подій: взаємодія з мишею; натискання клавіш на клавіатурі;зміна стану об’єктів, створених у результаті виконання програми.
Приклади подій взаємодії з мишею:
<Button-l> — клацання лівою кнопкою миші;
<Button-2> — клацання середньою кнопкою миші;
<Button-3> — клацання правою кнопкою миші;
<Double-Button-l> — подвійне клацання лівою кнопкою миші;
<Motion> — рух миші.
При описі події натискання клавіш клавіатури літерні клавіші можна записувати без кутових дужок (наприклад, ’L’). Для неалфавітних клавіш існують спеціальні зарезервовані слова:
<Rerurn> — натискання клавіші Enter;
<Space> — пропуск;
<Control> — натискання клавіші Ctrl;
<Shift> — натискання клавіші Shift;
<z> — натискання клавіші z.
клавіатури, що містить літеру. Назву події натисканні комбінації клавіш вказують через
дефіс. Наприклад: <Control-a> або <Cortrol-Shift>.
Завдання 1. Створити програму мовою Python з використанням кнопки з написом «Надрукувати».
Розв'язок цього завдання може мати наступний вигляд:
Завдання 2. Відкрийте середовище розробки програмного забезпечення IDLE та створіть новий файл Python. Створіть нове вікно, не вказуючи жодних властивостей. Також створіть кнопку із текстом «Змінити». Розмістіть її в довільному положенні. При натисканні на дану кнопку лівою клавішею миші заголовок вікна зміниться на «Вікно зі змінами», а колір на рожевий.
Немає коментарів:
Дописати коментар